mandag 9. februar 2009

Morsdagen over for denne gang!

Morsdagen i går ble en veldig fin dag!
Jeg fikk sove lenge....helt til kl ni!! Da måtte jeg
bare opp å si hei til mine kjære:-)
Jeg fikk kjempefine blomster.....

Og hjemmelaget kort av mine små skjønne!
Masse rabbel som de kan best:-))
Etter en deilig engelsk frokost med
bønner, egg og bacon satt jeg og storeprinsessen
i gang med å bake horn.
Med sjokolade i :-)

Vi skulle få besøk senere på dagen så da
måtte vi jo ha noe å by på:-)
Mannen i huset hadde forøvrig baket
Sjokoladekake også!! Flinke flinke mannen:-)

Da dagen var over og ungene var kommet seg
vel i seng lagde jeg middag til i dag!
Deilig pastasalat med kylling og veldig masse
annet forskjellig i.

I den siste utgaven av Allers hadde de masse

gode oppskrifter på gjærbakst. Deriblant disse

"durumbitene". Men jeg har laget de på speltmel.




Har ikke smakt på de enda.. men jeg håper de

blir deilig å servere lune til salaten i ettermiddag:-)

Ha en fortreffelig god mandag :-)


6 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for det! Gleder meg noe helt vanvittig til å se henne live! KOmmer til å bli en artig jentetur;o)
    Koselig blogg du også har! Kommer gjerne tilbake!

    -Bette-

    SvarSlett
  2. så flink du er Charlotte! knuseklem fra mamma

    SvarSlett
  3. Så hyggelig kommentar du la igjen hos meg:) Kjempefin din også! Den kyllingsalaten din så heeeelt nydelig ut, kan du sende meg oppskriften kanskje?

    SvarSlett
  4. takk for koselig hilsen...og nå ble jeg faktisk sulten!!! sjokoladehorn...jatakk;))
    jeg linker deg, så jeg finner tilbake igjen:)

    klem tara...

    SvarSlett
  5. Hei på deg,
    her var det mye godt å se!
    Og under innlegget ditt fra 1.febr.var det noen fantastisk flotte naturbilder!
    Er selv fra Sandnessjøen og bor i Bergen.
    Synes naturen nordpå er nydelig.
    Veldig skjønne pulsvarmere du har strikket,hvor fannt du oppskriften?
    Kanskje jeg kan lure min kjære mamma til litt strikking...
    Så at du ønsket plantetips til vinduskarmen din.
    Her er noen tips på hardføre planter,men sjekk i butikken om de er giftige,dersom de små vil "ordne" litt med plantene.
    Hengeplanter:
    Hoya(mange typer,kommer med blomster)
    Gullranke(kjedelig,men veldig hardfør)
    Philodendron(grønn)
    Ceropegia el. marmorlanterne(ikke så stor,men veldig skjønn)
    Planter som står i vinduskarmen:
    Anthurium el flamingoblomst
    Zamioculcas

    Håper du finner noen :o)
    Kjerstiklem

    SvarSlett
  6. Heisann,

    mye godt du lager.. :):)hadde blitt veldig glad om du hadde mulighet og legge inn oppskriften på den kyllingsalaten din, den så bare fantastisk god ut som alt annet du lager:)

    SvarSlett