mandag 5. mars 2012

Sushi

 For mange år siden da jeg var ung og fager ( hi hi ) tilbragte jeg
nesten en måned i det fabelaktige land Japan!

Den gang var jeg ikke noe glad i Sushi dessverre...
selv om jeg fikk det servert hos hver familie jeg
besøkte ;-)



Etterhvert fikk vi jo noen Sushi-steder i Bergen og
jeg fikk mer og mer sansen for det!
 Så flyttet jeg til det vakre Nord og for bare 
litt siden så begynte de å servere det på 
og lykken var stor hos meg!!!!

Men så var det jo da på tide å prøve selv da !!!!
Og resultatet ble jammen ikke så aller verst :-)

Rev opp litt crabsticks og blandet med majones.


Skar opp avokado og agurk og skar også
opp tynne strimler av syltet ingefær.


Risen er jo den som tar tid. Den skal skyldes og vaskes
og kokes og avkjøles og så skal det blandes i riseddik og sukker.


Så er det bare å hive på ris og de andre godsakene og
rulle i vei og skjære de opp!


Selvfølgelig ikke så avanserte saker...
men det ble veldig godt!


Fant ut at jeg ikke hadde noe å ha soya'en i... så den
uteble i bildet :-) 
Wasabien er jo også et must og veldig god å blande
i soya'en !!!

Nam nam !

Ha en deeeeeilig uke !

 


 

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅ..... Nå ble jeg skikkelig sulten. Jeg eeeelsker sushi. I Tromsø har vi en sushirestaurant som heter Rå hvor de serverer VERDENS beste sushi. Verdt et besøk:)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. Spennande. Dette har eg ikkje vågd å prøve meg på enno. ;)

    SvarSlett
  3. Det der så i grunn fantastisk godt ut - og ikke så altfor vanskelig å lage heller. Må innrømme at jeg har en stor baug for å smake sushi, vet ikke hvorfor. Er svært så glad i sjømat av alle slag ellers, men det der har jeg bestandig takket nei til! Fikk noe å tenke på der - du presenterte det svært så fristende, he-he! :D

    SvarSlett