torsdag 15. april 2010

Sitteunderlag

Her har det blitt til et sitteunderlag.
Det er godt å ha som gaver eller ha
dem under rompen selv :-))

Snart kan vi jo sette oss ut litt..
men det er viktig å ha noe varmt bak
så vi ikke blir syke :-))

Vamsegarn er perfekt til sitteunderlag.
Og dette er den enkleste oppskriften ever!

Trengs bare 2 nøster

Legg opp tre masker
Strikk rett hele veien og
øk 1 m i begynnelse og slutt på annenhver pinn
Når du har strikket opp det ene nøstet
så begynner du å felle når du
starter på andre nøstet.
Fell ved å strikke to masker sammen
i begynnelse og slutt på annenhver pinn.
Når du har tre masker igjen så
feller du og vips...
FERDIG:-)


Jeg har heklet en liten kant rundt og sydd en
liten blomst på. Neste gang tror jeg at jeg
skal prøve meg på nålefilting.
Det har jeg ikke gjort før :-)

Tov det på 40 grader m litt grønnsåpe
og et håndkle så det har noe å jobbe mot.
Maskinene er jo så forskjellig så det kan
være du må vaske det to ganger.


Snart helg folkens!
Under all snøen i bedet mitt fant jeg
noen stakkars snøklokker som gjerne vil frem..
så det skal bare regne:-)))
Jeg er så nysgjerrig på å se hva som befinner seg
under alt her :-))

Tudelidu!

3 kommentarer:

  1. Kjempefint sitteunderlag du har strikka, det er alltid godt å ha med seg på tur:)
    Ha ei god helg,
    klem fra Kate:)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott sitteunderlag!! Desse er gode og ha med seg når ein er på tur. Ha ei fin helg.

    SvarSlett